5.2.06

Teinialustuksia poliitikoille

Olin eilen puhumassa prostituutiosta Vihreiden nuorten hallitukselle ja aktiiveille. Oli hauska huomata, että paikalla oli muutama asiasta hyvin kiinnostunut ja aiheeseen perehtynyt nuori nainen. Se antaa toivoa uudenlaisen feminismin nousulle.

Jälkeenpäin sain nuoremmilta osallistujilta palautetta, jonka mukaan alustukseni oli tuntunut heistä rautalangasta vääntämiseltä. Esityksestäni huomasi, että olin heitä varten suunnitellut teiniversion aiheestani. En viitsinyt kertoa, että itse asiassa alustukseni oli sama, jonka olen pitänyt poliitikoille. Poliitikkojen mielestä minun olisi pitänyt selittää asia yksinkertaisemmin...

No, joka tapauksessa asiat etenevät. Prostituution kriminalisoinnin pitäisi tulla tiistaina lähetekeskusteluun eduskuntaan. Olen menossa television aamulähetykseen puhumaan asiasta.

Ei kommentteja: